De voordelen van een bedrijfsfilm

Bedrijfsfilm laten maken

Bedrijfsfilms zijn waardevolle activa voor kleine en middelgrote bedrijven die een marketingaanwezigheid willen opbouwen. Deze korte films kunnen worden gebruikt als digitale advertenties op Facebook, Twitter en andere sociale mediasites, maar ook op YouTube. Iedereen met een computer heeft toegang tot deze platforms om informatie over uw bedrijf te zoeken. Een effectieve bedrijfsfilm kan kijkers informatie geven over de naam van het bedrijf, de doelstellingen, wat het bedrijf uniek maakt en welke diensten het levert. Als onderdeel van een geïntegreerde marketingcampagne bevatten bedrijfsfilms vaak andere soorten marketingmateriaal, zoals brochures en websites. Ze kunnen ook afbeeldingen van traditionele gedrukte reclame of billboards bevatten, vergelijkbaar met hoe televisiereclames werken. Uw bedrijf moet alle beschikbare marketingkanalen overwegen om potentiële klanten met uw boodschap te bereiken.

Wat maakt een bedrijfsfilm effectief?

Als je ooit een bedrijfsfilm hebt bekeken, is het je waarschijnlijk opgevallen dat ze allemaal hetzelfde lijken te doen. Ze hebben allemaal precies hetzelfde script, dezelfde hoeken en dezelfde muziek. Ze zien er ook allemaal hetzelfde uit. Hoe komt dat? Waarom zien alle films er hetzelfde uit? Waarom zijn ze geen van allen echt creatief?

Het antwoord op al deze vragen is te vinden in het feit dat ze allemaal door hetzelfde bedrijf zijn gemaakt. En ze proberen allemaal precies hetzelfde te bereiken. En dat is het product verkopen. Om dit te doen, kijken ze naar elke mogelijke hoek en proberen ze elke mogelijke manier te vinden om hun product over te brengen. Daarom zien al deze films er hetzelfde uit. Ze proberen allemaal hetzelfde te doen, maar op verschillende manieren.

Hoe maak je een succesvolle bedrijfsfilm?

Veel van het succes van een bedrijfsfilm ligt in hoe hij geregisseerd en geproduceerd is. Als deze twee factoren goed worden uitgevoerd, heeft een bedrijfsfilm een zeer grote kans van slagen. Er zijn echter een paar componenten die de kans op succes van een bedrijfsfilm sterk kunnen vergroten, met name het script en de muziek.

  • Het script: Het script voor een bedrijfsfilm is wat de film maakt. Het zet de toon voor de hele productie, bepaalt de sfeer en de toon van de hele film en is de belangrijkste reden voor het succes. Een goed geschreven script is een effectief script.
  • De montage: De montage is zeer belangrijk in de bedrijfsfilmproductie. Het is de sleutel om te bepalen wat er uiteindelijk in de film komt. Er zijn veel manieren om een bedrijfsfilm te monteren, maar de meest voorkomende methoden zijn het samenknippen van korte clips van verschillende scènes of shots en deze dan samenvoegen tot een hele scène die iets langer is dan de andere scènes.
  • De muziek: De muziek speelt een belangrijke rol in de bedrijfsfilmproductie. Het helpt de stemming en toon van de hele productie te bepalen en is een essentieel onderdeel van het eindproduct.

De zes belangrijkste soorten bedrijfsfilms

Er zijn veel verschillende manieren om een bedrijfsfilm te produceren, daarom is het zo belangrijk om de zes belangrijkste soorten bedrijfsfilms te overwegen.

  • Explainer – Het hoofddoel van de explainer is informeren over het bedrijf, het product of de diensten die het verkoopt. Ze duren meestal 15 tot 20 minuten en beginnen meestal met een probleem of een situatie die het bedrijf probeert op te lossen. Dit wordt gevolgd door het doel van het bedrijf en de verschillende manieren waarop het het probleem probeert op te lossen.
  • Traditionele advertentie – Dit zijn de traditionele commercials die u wellicht op TV heeft gezien. Ze zijn meestal 15 tot 20 seconden lang en worden meestal gefilmd in een studio. Ze richten zich meestal op de voordelen van het product of de goede dingen over het bedrijf.
  • Reality-advertentie – Reality-advertentiefilms spelen zich af in levensechte scenario's en zijn bedoeld om zo realistisch mogelijk te zijn. Ze lijken meer op een documentaire en zijn vaak 30 tot 60 seconden lang.
  • Promo Film – Promo films zijn bedoeld om het bedrijf, product of diensten te introduceren en zijn ook een uitstekende manier om de aandacht van mensen te trekken en hen te interesseren voor de producten en diensten van het bedrijf.
  • Slogan Advertentie – Een slogan advertentie is een advertentie die een paar onuitgesproken woorden gebruikt als slogan voor het bedrijf.

Galerij van voorbeelden van bedrijfsfilms

Hier zijn een paar voorbeelden van succesvolle bedrijfsfilms. Ze hebben allemaal één ding gemeen – ze verschillen allemaal van elkaar. Elk is zijn eigen unieke versie van een bedrijfsfilm, wat hem memorabel en uniek maakt.

  • The Light Company – Dit bedrijf probeert het gevoel terug te brengen van hoe het was om weer kind te zijn, en tegelijkertijd moderne kinderen aan te spreken. Daarom maken ze LED-lichtpalen, LED-lantaarns en LED-stickers om het gevoel van kindertijd en nostalgie terug te brengen.
  • 2BuyDumb – Dit is een digitaal marketingbureau dat bedrijven helpt hun online aanwezigheid te vergroten. Hiervoor hebben ze een bedrijfsfilm gemaakt die laat zien hoe technologie en marketing met elkaar verweven zijn.
  • The Hotelkeeper Company – Dit is een traditioneel hotel dat al meer dan 100 jaar bestaat. Ze hebben besloten een bedrijfsfilm te produceren om zichzelf en hun diensten te introduceren.
  • The Digital Marketing Agency – Dit is een digitaal marketingbureau dat bedrijven helpt hun online aanwezigheid te vergroten. Hiervoor hebben ze een bedrijfsfilm gemaakt die laat zien hoe technologie en marketing met elkaar verweven zijn.
  • The Blogger Ad Company – Dit bedrijf helpt bedrijven hun online aanwezigheid te vergroten, van het creëren van content marketing campagnes tot het helpen met social media campagnes en het stimuleren van zoekmachine optimalisatie. Om dit te doen hebben ze een bedrijfsfilm gemaakt die in detail laat zien hoe deze verschillende marketingstrategieën samenwerken.
  • The Virtual Reality Company – Virtual Reality heeft de laatste tijd veel aandacht gekregen in de media, en dit PR-bureau heeft besloten een bedrijfsfilm te maken om de VR-technologie die ze creëren te promoten.